Perquè faig #novullpagar: els meus (contra)arguments.

no vull pagarDes que vaig començar a no pagar els peatges els meus motius han estat molt clars. Ara, però, han anat sorgint veus, algunes de molt compromeses amb l'independentisme, que han qüestionat el moviment #novullpagar titllant-lo d'anticatalà, en tant que les empreses implicades amb l'estafa dels peatges són pretesament catalanes, fins arribar al nivell de l'insult (amagat rera l'excusa de la cita). Arran d'aquests arguments contraris al moviment #novullpagar i a d'altres que han anat apareixent em trobo amb la necessitat de posar per escrit els meus arguments i contraarguments.

Els qui donen suport al #novullpagar fan un flac favor a l'empresa catalana i a l'independentisme

Aquest patètic argument va saltar a la xarxa arrel d'una trista piulada del cap de premsa del President Mas, Joan Maria PIqué, que ha rebut, a més, el suport de gent com Salvador Cardús. Ens han titllat també d'ingenus i d'estar manipulats. Per què? Per què les empreses catalanes són intocables? Si una empresa m'estafa me'n queixo, sigui catalana o no. Abertis ha declarat uns beneficis anuals d'un 80% pel negoci de les autopistes. Que una empresa privada que té una concessió per administrar un bé públic, com són les autopistes, amb un contracte inicial que limitava aquest beneficis al 15%, acabi tenint un beneficis del 80% és directament una estafa a l'administració pública i a tot el seu poble. Vergonya els hauria de fer a tots plegats, inclosa l'administració que ha permès que s'arribi a aquest extrem. I vergonya hauria de sentir l'administració que no és capaç de trencar unilateralment amb un escàndol de contracte com aquest.

Si la Generalitat no es veu amb cor d'acabar amb aquesta situació d'injustícia i d'estafa evident (és més, multa els ciutadans que s'hi rebelen!), com ens l'hem de creure quan ens diu que trencarà amb un "contracte" molt més potent com el que tenim amb la hisenda espanyola, per no dir el que tenim amb tot l'estat espanyol?!?

Els serveis s'han de pagar

Aquest és una altre argument que he anat llegint aquí i allà: no podem pretendre viure en una societat on no es paguin els serveis públics. Que no paguem els trens?

És veritat, hi estic d'acord, no hi ha res gratis, d'una manera o altra s'ha de pagar. Però, a quin preu? El que marqui una empresa privada? Amb el que hem pagat als nostres "pillatges" hem amortitzat desenes de vegades les autopistes i s'han generats centenars de milions d'euros de beneficis que han anat a parar a les butxaques d'uns quants empresaris. No han servit per finançar programes socials, educatius o sanitaris. Han servit per fer créixer un grup empresarial privat amb objectius privats. Diners públics que han engreixat butxaques privades. Hi hauria d'haver gent a la presó, per això.

El #novullpagar no té propostes

Els anteriors arguments van en la direcció d'aquest darrer: som una colla d'arreplegats i manipulats amb arguments irreals i impossibles, no tenim arguments sobre els que discutir seriosament.

Que curiós, si es tracta de trencar amb Madrid i fer una hisenda pròpia sí que estem parlant d'arguments, però si es tracta de trencar amb Abertis no. Per què? Els arguments només ho són quan van a favor dels nostres interessos?

La proposta del #novullpagar que jo faig (no parlo més que en nom meu) és clara: trencar els contractes de concessió de les autopistes amb Abertis, recuperar-ne el control i aplicar-hi criteris d'administració pública en la gestió de les seves despeses. Ja en parlarem després de si s'ha de pagar un peatge i a quin preu. Bé que hi ha serveis públics que tenen un preu simbòlic, bé que n'hi ha que són gratuïts. En tot cas, això és una decisió sotmesa als reglaments del funcionament d'una democràcia que no hauria d'estar en mans de la voracitat d'una empresa privada.

Tot plegat és només un greuge comparatiu: que també paguin a Espanya i problema arreglat.

Doncs no. Que paguin o no a la resta de l'estat no em soluciona res, a mi. Seguirem essent estafats i, per molt que paguin allà, no implica una reducció dels nostres peatges. Les infraestructures viàries de la resta de l'Estat no han estat construïdes amb els diners d'Abertis. Al menys, no pas més que amb els impostos recollits d'altres empreses catalanes. L'espoli fiscal que patim a Catalunya no està circumscrit als impostos que paga Abertis. Són els diners de tots els catalans els que serveixen per pagar les autovies d'España. Si allà comencessin a pagar les autovies farien servir els nostres diners per pagar altres coses d'allà, no pas per invertir-los a casa nostra. On en teniu cap dubte?

Que ningú s'equivoqui. Això no va només de peatges. Això va de la independència de Catalunya. Si no som capaços de recuperar les nostres infraestructures, com podrem recuperar el país?

#novullpagar vol dir prou estafes a casa nostra, prou espoli fiscal i tenim pressa per aconseguir la independència de Catalunya. D'això va, per a mi, el #novullpagar i aquests són els meus arguments.

Comentaris

Hola Robert, Quina diferencia d'aquell argumentari del video del 29 de març. Que si a Madrid no paguen que si paguem tots o no paga ningú, ... Cada cop tenim més clar el que volem! Gràcies.